Retningslinjer for personvern
Ekstern personvernerklæring for CADO A/S.
Denne erklæringen er utarbeidet for å informere deg om CADOs («vi», «vår») behandling av personopplysninger.
Hvis du har spørsmål eller ønsker ytterligere informasjon, kan du kontakte vårt personvernombud:
GitteBrohammer
Telefon: 2278 4647
Mail: gdb@cado.dk
CADO A/S
Yderholmvej 35, 2680 Solrød Strand, Danmark
CVR. 32664342
Vår behandling av personopplysninger avhenger av formålet med behandlingen.
CADO A/S behandler generelt ikke personopplysninger når du besøker nettstedet. CADOs nettsted bruker bare informasjonskapsler i begrenset omfang, og du kan slå av informasjonskapsler i nettleseren din og fortsatt bruke nettstedet.
Ved å følge våre sider på sosiale medier, inkludert Facebook, vil vi få tilgang til ditt brukernavn og profilbilde. Når du kontakter oss på sosiale medier, behandler vi kun de opplysningene du oppgir til oss. Vi bruker ikke denne informasjonen til annet enn å svare på henvendelsen din og til intern bruk i forbindelse med å identifisere eventuelle trender i klager eller ros.
Vi behandler personopplysninger for å kunne levere eller gi tilbud på leke-, idretts- og bevegelsesmiljøer og uterom. Opplysningene samles inn via nettsiden eller ved personlig kontakt.
Vi registrerer ikke sensitive personopplysninger med mindre det er nødvendig for å oppfylle avtalen, f.eks. kontaktinformasjon til styreleder/kasserer i et borettslag som bruker privat kontaktinformasjon.
Vi behandler personopplysninger når vi mottar både inviterte og uoppfordrede søknader. Vi behandler kun opplysninger som kandidaten selv oppgir. Opplysninger fra tredjeparter behandles kun med samtykke, f.eks. referanser fra tidligere arbeidsplasser.
Vi sletter personopplysninger så snart de ikke lenger er relevante, med mindre kravene i den danske bokføringsloven innebærer en lengre frist.
For jobbsøknader som ikke resulterer i ansettelse hos CADO A/S, slettes søknadene etter endt rekrutteringsprosess. I noen tilfeller lagres søknadene i opptil seks måneder hvis det er gitt samtykke til dette.
I forbindelse med vår behandling av personopplysninger har den ansatte flere rettigheter:
- Retten til å motta informasjon om hvordan vi behandler personopplysningene dine (rett til informasjon).
- Retten til å få tilgang til personopplysningene dine.
- Retten til å få uriktige personopplysninger korrigert.
- Retten til å få personopplysningene dine slettet.
- Retten til å protestere mot at personopplysningene dine brukes til direkte markedsføring.
- Retten til å protestere mot automatiserte individuelle avgjørelser, inkludert profilering.
- Retten til å flytte personopplysningene dine (dataportabilitet).
Alle de ovennevnte rettighetene håndteres manuelt ved å kontakte vårt personvernombud innen fire uker etter at vi har mottatt forespørselen.
Vi kan avslå forespørsler som er urimelig repeterende, krever uforholdsmessig teknisk inngripen (f.eks. utvikling av et nytt system eller betydelig endring av en eksisterende praksis), påvirker beskyttelsen av andres personopplysninger, eller noe som vil være ekstremt upraktisk (f.eks. forespørsler om informasjon som finnes som sikkerhetskopier).
Vi bestreber oss på å vedlikeholde tjenestene våre på en måte som beskytter informasjonen mot feilaktig eller skadelig ødeleggelse. Når vi sletter personopplysningene dine fra tjenestene våre, er det derfor ikke sikkert at vi alltid kan slette tilsvarende kopier fra arkivserverne våre umiddelbart, og det er ikke sikkert at opplysningene blir fjernet fra sikkerhetskopisystemene våre.
Du har rett til å klage til Datatilsynet når som helst på:
https://www.datatilsynet.dk/borger/klage-til-datatilsynet/
Vi utleverer ikke personopplysninger utenfor selskapet. Unntaket er i disse tilfellene:
- Av avtalemessige årsaker
Opplysningene utleveres til tredjeparter dersom dette er nødvendig for å oppfylle den inngåtte avtalen. - Med ditt samtykke
Vi vil utlevere personopplysninger til tredjeparter hvis vi har ditt samtykke. Vi krever aktivt samtykke til utlevering av alle personopplysninger. - For ekstern databehandling
Vi utleverer personopplysninger til våre forretningspartnere som vi har inngått en databehandleravtale med. - Av juridiske eller regulatoriske årsaker
Vi utleverer personopplysninger til selskaper eller organisasjoner utenfor CADO A/S hvis vi i god tro mener at tilgang, bruk, bevaring eller utlevering av opplysningene er nødvendig for å overholde gjeldende lover, forskrifter, rettsprosesser eller lovlige forespørsler fra offentlige myndigheter.
Vi er forpliktet til å beskytte CADO A/S mot uautorisert tilgang, endring, avsløring eller ødeleggelse av personopplysninger som vi lagrer.
Vi har implementert følgende organisatoriske og tekniske tiltak generelt:
- Antivirus på alle IT-systemer som behandler personopplysninger.
- Sikkerhetskopiering av alle IT-systemer som behandler personopplysninger.
- Begrensning av tilgang til personopplysninger.
- Databehandleravtaler med forretningspartnere som behandler personopplysninger på vegne av CADO.
- Taushetserklæringer med ansatte som må behandle sensitive personopplysninger
Endringer
CADO A/S forbeholder seg retten til å endre og oppdatere vår personopplysningspolitikk fortløpende.